Profesje

Wysłannik Pański

Profesja zaawansowana
Wysłannicy pańscy po raz pierwszy zostali rozesłani po ziemiach Imperium przez Imperatora Wilhelma III w roku 2464 kalendarza imperialnego. Od tego czasu Wilhelm, a po nim jego następcy, regularnie wyznaczali zaufanych ludzi do pełnienia tej odpowiedzialnej funkcji.

Zadaniem wysłanników pańskich jest kontrolowanie wymiaru sprawiedliwości na ziemiach Imperium. Uzupełniają oni, a czasem zastępują, dominujące na większości obszarów kraju trybunały właścicieli ziemskich, hrabiów, diuków i książąt. Są wędrownymi sędziami, adwokatami i śledczymi, których zadaniem jest zapewnianie sprawiedliwości biedniejszym członkom społeczeństwa, bez tej pomocy całkowicie zależnym od lordów i bogaczy. Dobrze wykształceni, obeznani w prawach i zwyczajach różnych regionów Imperium, znający dworską etykietę i rozumiejący zawiłości polityki, ci specjalni urzędnicy imperialni stanowią ramię imperatorskiej sprawiedliwości, przynosząc nadzieję na prawo i porządek dla wszystkich, nie tylko dla szlachty.

Wysłannicy pańscy z zasady nie są przypisywani na stałe do jednego miejsca. Przenosi się ich z jednego regionu do innego, wysyła do odległych, pogranicznych hrabstw czy wyznacza trasę wędrówki, na którą powinni się udać. Wszędzie gdzie się zjawią, mają za zadanie stosować prawa Imperium i wymuszać na innych szanowanie tych praw. Prowadzą śledztwa, zwołują trybunały, rozsądzają spory, osądzają zbrodnie, odczytują edykty Imperatora i uczą miejscowych stosowania się do nich. Nie jest to praca bezpieczna – lokalni panowie niechętnie rezygnują nawet z cząstki swej władzy. Wysłannicy pańscy są nieraz ofiarami napadów, pobić, zamachów, a nawet zabójstw. Zdarzają się też niekiedy próby przekupstwa, choć wysłannicy pańscy uchodzą generalnie za ludzi bardzo uczciwych i oddanych Imperatorowi. Zaufanie okazywane im przez władcę Imperium zobowiązuje.

II Edycja


Obrazek



Umiejętności: czytanie i pisanie, gadanina, nauka (genealogia/heraldyka), nauka (historia), nauka (prawo), plotkowanie, przekonywanie albo zastraszanie, przeszukiwanie, spostrzegawczość, tropienie, wiedza (Imperium), znajomość języka (staroświatowy), znajomość języka (bretoński albo kislevski)

Zdolności: błyskotliwość albo charyzmatyczny, etykieta, krasomówstwo albo groźny, przemawianie albo intrygant, odwaga, obieżyświat,

Wyposażenie: 3 stroje szlacheckie najlepszej jakości, płaszcz z kapturem, księga praw Imperium, listy uwierzytelniające, przybory do pisania, lekki pancerz (skórzana kurta), broń jednoręczna najlepszej jakości, 50 zk

Profesje wstępne: dworzanin, oficer, rycerz, szpieg, urzędnik

Profesje wyjściowe: arystokrata, banita, oficer, rycerz, uczony


Wzorowane na, wprowadzonej przez Karola Wielkiego, instytucji missi dominici.

KOMENTARZE (3) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Misiek skin 5 gru 2008, 09:08
no chyba ze tak;)
Misiekh 26 lis 2008, 08:59
Nie pamiętam jak bylo w I edycji, ale w IIed to są na pewno osobne języki i osobne umiejętności ;)
Misiek skin 25 lis 2008, 16:35
dobre, chociaz nie podoba mi sie znajomośc języka Kislevskiego i Bretońskiego bo jeżeli mnie pamięć nie myli:) to w podręczniku do pierwszej edycji Warhammera takie języki nie istnieją i jest tylko rozdzielenie na dialekty: staroświatowy dialekt bretoński dla Bretoni i dialekt słowiański dla Kislevu
  • Ostatnie artykuły

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 27 cze 2017, 18:19 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka