Profesje

Matador

tekst archiwalny - 16 października 2007
W Estalii popularnym widowiskiem jest walka z bykiem, uświęcona tradycją i rytuałem. Każda walka składa się z kilku etapów: od drażnienia byka za pomocą żółto-czerwonych płacht, przez ranienie go lancą i krótkimi włóczniami, aż po ostatni, śmiertelny cios szpadą. Ten ostatni cios zadaje właśnie matador (zabijacz). Ruchami mulety myli byka, unikając dzięki temu jego rogów. W końcu zabija zmęczone zwierzę ciosem szpady w punkt wielkości monety, umiejscowiony na jego karku. Taki cios, dobrze wykonany, powinien natychmiast zabić byka, przerywając rdzeń kręgowy. Jeśli cios jest celny, matador ma prawo zabrać ucho byka jako trofeum.

Najlepsi matadorzy zyskują w Estalii wielką sławę i bogactwa, występując na największych arenach. Mniej utalentowani muszą zadowolić się występami w mniejszych mieścinach i niewielkimi zarobkami. Często zdarza się, że matador ginie na arenie stratowany przez byka lub przebity jego rogami. Jeśli poniósł śmierć w pięknej walce, zostaje zapamiętany na długo.

I edycja
Profesja zaawansowana (łotr)

Umiejętności:
Akrobatyka
Celny cios
Oburęczność
Silny cios

Ekwipunek:
Efektowny kostium
Muleta
Szpada

Profesje wejściowe:
Cyrkowiec (akrobata lub treser)

Profesje wyjściowe:
Brak, ale może zostać Szlachcicem (profesja podstawowa)



II Edycja:

Umiejętności: nauka (anatomia), unik, wiedza (Estalia), znajomość języka (estalijski)

Zdolności: brawura, bardzo szybki albo szybki refleks, silny cios, morderczy atak

Wyposażenie: efektowny kostium, muleta, szpada

Profesje wstępne: cyrkowiec

Profesje wyjściowe: szermierz estalijski, szlachcic
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 21 paź 2017, 12:56 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka