Profesje

Raubritter

Profesja zaawansowana
Często zdarza się, że szlachcic cały swój majątek przeznacza dla pierworodnego syna, młodszym nic nie pozostawiając. Wielu takim młodszym potomkom wspaniałego rodu nie w smak jest myśl, że po odziedziczeniu całego majątku przez pierworodnego będą musieli liczyć na jego łaskę lub wstąpić do stanu kapłańskiego czy zostać zwykłymi najemnikami.

Tacy półoficjalnie wydziedziczeni młodzieńcy, od dzieciństwa przyuczani do wojaczki, często samotnie lub z kilkoma towarzyszami wyruszają na zagubione wśród puszcz gościńce, by jako raubritterzy odbierać pechowym podróżnym złoto, klejnoty – a często i życie. Największą gratką jest dla nich schwytanie żywcem jakiegoś bogatego kupca lub szlachcica, za którego można by wziąć sowity okup. Człowiek taki jest zresztą zwykle nieźle traktowany – żadnemu raubritterowi nie zależy raczej na zyskaniu potężnych, bogatych i wpływowych wrogów. Niekiedy schwytanego szlachcica wypuszcza się na wolność, jeśli tylko przyrzeknie on zapłacić okup w umówionym terminie.

Raubritterzy to ludzie zwykle nieokrzesani, nie stroniący od pijatyk i bijatyk, niekiedy cyniczni i okrutni. Zdarzają się jednak i tacy, którzy potrafią docenić honor i odwagę. Tylko od szczęścia podróżnego zależy, na jakiego trafi.


I edycja:
    Profesja zaawansowana (wojownik)

Obrazek



Umiejętności:
    Bijatyka
    Heraldyka
    Jeździectwo
    Ogłuszenie
    Opieka nad zwierzętami – koń
    Rozbrojenie
    Sekretny język – bitewny
    Specjalna broń – korbacz
    Specjalna broń – parująca
    Specjalna broń – sieć
    Specjalna broń – lasso
    Szacowanie
    Uniki
    Wykrywanie pułapek

Ekwipunek:
    Pełna zbroja płytowa
    Topór, miecz lub morgenstern
    Tarcza
    Koń, siodło i uprząż
    Lina - 10 metrów
    Sieć 4m x 4m

Profesje wejściowe: Giermek, Szlachcic, Rycerz najemny
Profesje wyjściowe:Herszt banitów, Handlarz niewolników, Łowca nagród


II edycja:
    Profesja zaawansowana

Obrazek



Umiejętności: jeździectwo, nauka (heraldyka), opieka nad zwierzętami, sekretny język (bitewny), unik, wycena

Zdolności: bijatyka, broń specjalna (korbacze, parująca oraz unieruchamiająca), łotrzyk, ogłuszanie, rozbrajanie, wykrywanie pułapek

Wyposażenie:
    Pełna zbroja płytowa
    Topór, miecz lub morgenstern
    Tarcza
    Koń, siodło i uprząż
    Lina - 10 metrów
    Sieć 4m x 4m

Profesje wstępne: giermek, szlachcic, arystokrata, rycerz

Profesje wyjściowe: herszt banitów, fechtmistrz, rozbójnik
KOMENTARZE (2) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
~Misiekh 24 sie 2006, 20:47
Chodziło mi o np. podpiłowywanie desek na mostach, by koła wozu się zapadły, o blokowanie drogi zwalonym pniem itp. Niestety w podręczniku nie ma rozróżnienia na pułapki w takim stylu i takie typowo 'lochowo-smokowe' ;). Ale może trzeba to będzie jakoś rozdzielić, np. nazwać 'przygotowywanie zasadzek' czy cuś w tym rodzaju :)
Kristof Dernhest Eidenfel 24 sie 2006, 20:29
Dziwi mnie, że takiej profesji nie ma w podręczniku głównym... pasuje świetnie do świata. Jedyne co mnie dziwi to Wykrywanie i Zastawianie Pułapek. Z jakiej parafii? Ale 5 się należy.
  • Ostatnie artykuły

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 27 cze 2017, 18:18 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka