Profesje

Skegbarn

Profesja zaawansowana
W niektórych plemionach norsmeńskich rozpowszechniony jest zwyczaj, według którego młodzieniec zbliżający się do wieku męskiego winien zapuścić brodę i włosy i nie obcinać ich do czasu aż zabije w bitwie wroga swego ludu. Dopiero wtedy, nad trupem, czyni postrzyżyny i staje się pełnoprawnym mężczyzną i godnym synem ojczyzny. Niektórzy noszą dodatkowo żelazną obręcz na nodze na znak obelżywej niewoli, póki nie wyzwolą się zamordowaniem nieprzyjaciela.

Często zdarza się jednak, że wojownikom włosy zaczną siwieć, a wroga wciąż nie udaje się w bitwie ubić – zwłaszcza, że Norska jest ostatnimi czasy stosunkowo spokojna. Mężowie tacy stają się najbardziej zajadłymi spośród wojowników, pierwsi występując do bitwy i ostatni opuszczając plac walki. Nie opuszczają swych oddziałów nawet w czasach pokoju, marząc tylko by zdjąć z siebie upokorzenie.

Dodatkowe reguły: By stać się pełnoprawnym mężczyzną, trzeba zabić przeciwnika w bitwie – nie wystarczy zwycięstwo w karczemnej burdzie. Dopuszczalne jest też zabicie bestii, jednak powinna być to naprawdę potężna istota, a nie byle zwierzołak.

Skegbarn nie musi pozostawać w szeregach wojowników swego plemienia, może wstąpić do armii dowolnego kraju, choć zapewne ciężko będzie mu znieść wojskową dyscyplinę armii Imperium czy Kislevu. W testach na strach i pokrewnych powinien dostawać dodatnie modyfikatory z racji desperacji do zabicia wroga.

I Edycja:
    Profesja zaawansowana, wojownik
    WW+30 S+2 Wt+2 Żw+3 I+20 A+2 Op+10 SW+10

Umiejętności: Broń specjalna - dwuręczna, Silny cios, Celny cios, Sekretny język – bitewny, Mocna głowa, Hazard

II Edycja:
    Profesja zaawansowana
    WW+30
    K+20
    Odp+20
    Zr+15
    SW+10
    A+2
    Żyw+4

Umiejętności: broń specjalna (dwuręczna), sekretny język (bitewny), mocna głowa, hazard
Zdolności: silny cios, morderczy atak, nieustraszony

Profesje wejściowe: berserker z Norski
Profesje wyjściowe: fechtmistrz, karczmarz, szampierz,

UWAGI: Wyłącznie dla postaci wychowanych w Norsce, starszych niż 35 lat. Niedopuszczalna dla postaci będących uprzednio nie-wojownikami.


Profesja zainspirowana opisem zwyczajów germańskiego plemienia Kattów w „Germanii” Kajusza Korneliusza Tacyta.

KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 24 sie 2017, 02:13 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka