Potwory
  • Ghraz Thul'Kaath

    tekst archiwalny - 22 marca 2009

    I nastał czas, że zebrali się druidzi dawnych dni i rzekli - Połóżmy kres zepsuciu Tego Który Jest Obrzydliwością w Obliczu Natury. I zebrali się w Krąg większy niż kiedykolwiek w pamięci Zwierząt i Drzew, Kamieni i Wiatrów, a Wielka Matka i Rogaty Bóg błogosławili im i prowadzili ich sny. I wciągnięty został Ten Który Jest Obrzydliwością w Obliczu Natury, gdyż moc kręgu była zbyt wielka, by mógł się jej oprzeć. Jednakże on również był potężny ponad śmiertelne wyobrażenie i nawet z pomocą Wielkiej Matki i Rogatego Boga krąg nie był w stanie go zniszczyć. I radzili Starsi cóż mają uczynić. I w swej mądrości tak oto uradzili - Zamknijmy Tego Który Jest Obrzydliwością w Obliczu Natury. Niechaj moc Ośmiu Wichrów i Wielkiej Matki na wieki trzyma Go uwięzionego póki gwiazdy nie zgasną. Jako rzekli tak zostało uczynione. I spoczywa Ten Który Jest Obrzydliwością w Obliczu Natury w miejscu poza miejscem, w czasie poza czasem, a moc samej Ziemi nie pozwala mu powrócić i szerzyć na powrót zepsucie.

  • Demoniczna Twarz

    tekst archiwalny - 22 marca 2009

    Drzwi do komnaty wyparowały w rozbłysku magicznego ognia, nie pozostawiając po sobie więcej niż obłoczek pyłu, natychmiast rozwianego przez wysokiego mężczyznę w szatach, który wpadł do pomieszczenia. Tuż za nim postępowało pół tuzina innych, ekscentrycznie przyodzianych magów i magiń.
    - W imieniu Imperium nakładam na ciebie areszt renegacie! - huknął donośnie dowódca, imponująco wyglądający mag ognia, noszący szatę barwy najjaśniejszych płomieni. Osoba, do której kierowane były te słowa stała na środku niedużego pomieszczenia wykonanego ze starych, omszałych cegieł. Śmierdziało tu zgnilizną i czymś jeszcze, czymś ohydniejszym nawet od woni daleko posuniętego rozkładu, odorem, który wyczuwało się bardziej szóstym zmysłem niż pozostałymi pięcioma.

  • Taifal

    tekst archiwalny - 27 stycznia 2008

    - Pospiesz się, jeśli sieci nie będą zaraz na pokładzie, wygarbuję ci skórę! - głos Starego dobiegający z drugiego końca pokładu coraz bardziej drażnił Kurta. Chłopak wiedział jednak, że któregoś dnia dziadyga wyciągnie nogi, a wtedy łajba trafi w jego ręce. Coraz częściej zastanawiał się, czy nie przyspieszyć „nieuniknionego losu” własnymi rękami. Pętla na łeb i kamień w wodę. Robota na góra parę minut...

    • 4 Komentarze • 961 Wyświetleń
    • Łukasz Janicki – 9 gru 2011, 10:40
  • Wielka skolopendra

    tekst archiwalny - 27 stycznia 2008

    Ta wielka, dorastająca trzech metrów długości stonoga, zamieszkuje miejsca ciemne i wilgotne – przede wszystkim głębokie jaskinie, a także zapomniane katakumby i stare, rozległe piwnice o poplątanych korytarzach. Z powodu życia w ciemnościach jest całkowicie ślepa, a w otoczeniu orientuje się dzięki węchowi i zdolności wyczuwania źródeł ciepła.

  • Jaskiniowy wij

    tekst archiwalny - 30 grudnia 2007

    Gunter przestąpił próg pomieszczenia. Słaby płomień pochodni rozświetlił komnatę o półokrągłym sklepieniu. Najemnik zrobił jeszcze krok i spojrzał przed siebie. Przez moment wydawało mu się, że piasek poruszył się. Zbyt wiele jak na jedną głowę - pomyślał.

    • 4 Komentarze • 1092 Wyświetlenia
    • Łukasz Janicki – 26 lis 2011, 20:18
  • Strażnik mocy

    tekst archiwalny - 30 grudnia 2007

    Strażnicy mocy to bardzo rzadkie i tajemnicze bestie o dość wysoko rozwiniętej inteligencji. Spotkać można je zwykle w pobliżu magicznych przedmiotów lub w miejscach przesiąkniętych magiczną mocą. Są ich stróżami i opiekunami, czasem z własnej woli, czasem na rozkaz potężnych czarodziejów lub demonów. Bronią powierzonych im miejsc lub rzeczy przed intruzami – złodziejami, włamywaczami, poszukiwaczami skarbów czy hienami cmentarnymi.

  • Utopiec

    tekst archiwalny - 22 września 2006

    Utopcy to ożywieńcy powstali z ciał ludzi, którzy utonęli w bagnach lub jeziorach. Zwykle powstają w wyniku działań nekromantów, zdarzają się jednak niekiedy ponure, zgniłe bagniska, gdzie nieumarli ożywają samoczynnie. Niektórzy twierdzą, że może to być wywołane przez kawałki spaczeni, zatopione w mule mokradeł. Nikomu jednak nie udało się jeszcze do końca wytłumaczyć tego zjawiska.

  • Łuskowiec

    Łuskowiec to duże, dorastające do półtora metra długości i 80 centymetrów wysokości zwierzę, które można niekiedy spotkać w lasach w okolicach Nuln. Ciało jego pokryte jest twardymi łuskami, spomiędzy których wyrastają kępki długiej, brązowej sierści. Łusek nie ma jedynie na brzuchu, który porośnięty jest sierścią barwy białej. Pysk stworzenia przypomina ryj świni i wyposażony jest w długie kły, podobne do kłów dzika.

  • Błękitny kot

    Ten tajemniczy, wielki kot widywany jest w Arabii i krajach położonych dalej na południe. Żyje na pograniczu puszczy i stepów, niekiedy zapuszczając się nawet daleko w głąb obu tych środowisk i napadając na stada bydła, wioski, a czasem nawet na małe miasteczka. Jest dużo większy od innych drapieżnych kotów, ma szarobłękitną sierść pokrytą czarnymi pasami. Potężny kark zdobi dłuższa sierść, tworząca jakby grzebień.

  • Robak pustynny

    Robaki te żyją na pustyniach, głównie w Arabii. Większość czasu spędzają zagrzebane w piasku lub ukryte w szczelinach skalnych. Niekiedy zdarza się, że w poszukiwaniu cienia lub wody wpełzają do juków i toreb podróżnych przemierzających pustynię.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 24 sie 2017, 02:19 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka