Czary i zaklęcia
  • Magia "WFRP", część II - tekst archiwalny

    19 kwietnia 2009

    Jedną z głównych sił kształtujących świat „Warhammera” jest magia – surowa energia Chaosu, którą uzdolnieni adepci są w stanie kierunkować, aby w drastyczny sposób zmieniać świat dookoła nich. W niniejszym artykule chciałbym przedstawić kilka propozycji modyfikujących bazowe zasady użytkowania tych mocy, które to modyfikacje (moim średnio skromnym zdaniem) pozwalają lepiej oddać mistyczne realia Starego Świata.

    • 1 Komentarz • 2785 Wyświetleń
    • CptPornoGoat – 6 paź 2011, 18:50
  • Magia "WFRP", część I - tekst archiwalny

    19 kwietnia 2009

    Jedną z głównych sił kształtujących świat „Warhammera” jest magia – surowa energia Chaosu, którą uzdolnieni adepci są w stanie kierunkować, aby w drastyczny sposób zmieniać świat dookoła nich. W niniejszym artykule chciałbym przedstawić kilka propozycji modyfikujących bazowe zasady użytkowania tych mocy, które to modyfikacje (moim średnio skromnym zdaniem) pozwalają lepiej oddać mistyczne realia Starego Świata.

  • Siewca puszcz (magia druidzka, poziom 4)

    Poziom czaru: 4
    Punkty magii: 6 + 1 za każde 2 drzewa
    Zasięg: dotyk
    Czas trwania: 7 dni
    Składniki: nasiona drzew wybranego gatunku

    Czar ten sprawia, że dopiero co zasiane drzewa zaczynają bardzo szybko rosnąć już po siedmiu dniach osiągając nawet 10 metrów wysokości. Powstaje w ten sposób niewielki gaj lub mur młodych drzew. Każde z drzew, które mają być zaczarowane, druid musi najpierw osobiście zasiać. Ponadto nasiona muszą być umieszczone na odpowiednim gruncie, nic bowiem nie wyrośnie na nagich skałach.

  • Klatka (magia druidzka, poziom 2)

    Poziom czaru: 2
    Punkty magii: 2 za turę
    Zasięg: 24 metry
    Czas trwania: co najmniej 1 tura
    Składniki: drewniana rzeźba wyobrażająca dłoń

    Czarem tym druid nakazuje wybranemu spośród znajdujących się w pobliżu drzew splecienie gałęzi wokół wybranej istoty w ten sposób, że tworzą one ciasną klatkę. Pochwycona w ten sposób istota może wykonać test Siły, by sprawdzić, czy uda jej się wyrwać z klatki. Drzewo trzyma pochwyconą istotę tak długo, jak długo nakazuje mu to druid lub dopóki druidowi starczy punktów magii.

  • Pamięć duchów (magia druidzka, poziom 3)

    Poziom czaru: 3
    Punkty magii: 4 za rundę rozmowy
    Zasięg: dotyk
    Czas trwania: co najmniej 1 runda
    Składniki: drewniana rzeźba lub płaskorzeźba wyobrażająca twarz

    Dzięki temu czarowi druid może poprosić duchy zamieszkujące dotknięte przez niego drzewo o chwilę rozmowy. Duchy mogą ukazać druidowi ostatnie wydarzenia, jakie rozegrały się w pobliżu drzewa lub dać mu cenną radę lub wskazówkę. Jeśli jednak będzie zbyt nachalny, narazi się na ich gniew.

  • Oczy lasu (magia druidzka, poziom 4)

    Poziom czaru: 4
    Punkty magii: 10 + 2 za rundę
    Zasięg: cały las w promieniu 1 kilometra
    Czas trwania: co najmniej 1 runda
    Składniki: gałązki co najmniej pięciu gatunków drzew występujących w lesie, w którym druid przebywa

    Czar ten pozwala druidowi obejrzeć „oczami” drzew ostatnie wydarzenie, jakie miało miejsce w lasie i jakie zainteresowało duchy drzew. Nie ma jednak żadnej pewności, że drzewa pokażą druidowi to, czego on szuka – uwagę ich duchów mogło przecież zwrócić coś nie mającego dla druida żadnego znaczenia.

    Czar ten jest ponadto niebezpieczny dla samego druida. Trudno jest rozeznać się w obrazach obejmujących ogromny obszar, oglądanych tysiącami oczu z tysięcy perspektyw. Druid musi wykonać test Siły Woli. Jeśli rezultat jest dla niego niekorzystny, otrzymuje K4 punkty obłędu i nie może niczego dostrzec.

  • Osłona z liści (magia druidzka, poziom 1)

    Poziom czaru: 1
    Punkty magii: 1 za minutę
    Zasięg: dotyk
    Czas trwania: co najmniej 1 minuta
    Składniki: gałązka wskazanego drzewa

    Czar ten pozwala druidowi zawsze na czas znaleźć w lesie miejsce do ukrycia się. Druid może bowiem sprawić, że wskazane przez niego drzewo zakryje go własnymi gałęziami, tym samym utrudniając zauważenie go. Aby czar odniósł skutek, należy dotknąć wybranego drzewa i wyszeptać krótką inkantację.

  • Ostatnie artykuły

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 27 cze 2017, 18:12 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka